VHD uit Deventer druk met bron- en contactonderzoek voor GGD’s Datum September 25, 2020

2020 was tot nu toe een bijzonder jaar voor VHD in Deventer. Als alarmcentrale voor o.a. automobilisten, reizigers, hulpbehoevende ouderen, woningeigenaren bieden de medewerkers van VHD hulp in binnen- en buitenland. Zeker in de zomerperiode is dat een enorme klus. De telefoons in de alarmcentrale staan dan normaal gesproken roodgloeiend. Gestrande reizigers, autopech, ongelukken er kan natuurlijk een hoop misgaan op een vakantie. Maar begin dit jaar werd alles in een keer anders. Het coronavirus sloeg om zich heen met alle bekende gevolgen van dien.

Door de uitbraak van het coronavirus wat het dus ineens een stuk minder druk op de alarmcentrale. Een ongewoon beeld voor de ruim 200 medewerkers van de VHD. In het ruime pand aan de Keulenstraat in Deventer was het dus ongewoon stil en kwamen er aanzienlijk minder hulpvragen binnen. Gelukkig is VHD actief op meerdere gebieden van de hulpverlening dus kon het bedrijf doordraaien en de gevolgen voor het personeel zo beperkt mogelijk houden.

VHD is gespecialiseerd in het organiseren van hulp na incidenten in binnen- en buitenland, het geven van advies of het verzorgen van klantcontact. Dit doen ze uit naam van tal van organisaties. Ze bieden een uitgebreid pakket aan diensten op het gebied van mobiliteit, zorg, reparatie & onderhoud en 24/7 klantcontact. Maar hoe divers de hulpvraag en oplossing ook zijn, ze hebben allemaal hetzelfde uitgangspunt: bij VHD staat HULP centraal.



Bron- en contactonderzoek
Vanaf 1 juni werd er in Nederland gestart met het grootschalige testen op COVID 19. VHD werd dan ook benaderd door de GGD om te ondersteunen bij het uitvoeren van het bron- en contactonderzoek. Er was snel heel veel capaciteit nodig om alle onderzoeken te kunnen realiseren.  Inmiddels heeft VHD een complete afdeling draaien waarin naar verwachting binnenkort 250 medewerkers druk in de weer zijn om de GGD’s te ondersteunen bij het onderzoek. Er wordt dus gekeken waar de persoon die met COVID19 besmet is geraakt en is geweest, zodat de medewerkers van VHD met deze mensen contact kunnen leggen om hen te informeren . Je kunt je voorstellen dat dit een enorme klus is.

Extra medewerkers
Binnenkort is de hulpdienst dus op zoek naar extra medewerkers om aan de toenemende vraag te kunnen voldoen. In het eigen opleidingscentrum krijgen de toekomstige medewerkers een gedegen training in voorbeeldcasussen, gesprekstechnieken en het werken in de systemen van de GGD.  Wil je meer weten over het werken bij VHD kijk dan op http://www.werkenbijvhd.nl/vacature-overzicht/ of op
http://www.adecco.nl/vacature/medewerker-contactonderzoek-deventer-callcenter?ID=JN-0005649



Nieuw bij VHD de particuliere alarmcentrale
VHD is al meer dan 50 jaar alarmcentrale en sinds begin dit jaar ook particuliere alarmcentrale. Een particuliere alarmcentrale is een verlengstuk van een inbraak-, brand-, of bijvoorbeeld voertuigbeveiliging. Bij ieder alarmsignaal neemt de alarmcentrale actie zoals is afgesproken met de gebruiker. Dit kan zijn het inschakelen van een beveiligingsbedrijf, politie of brandweer. VHD is 24/7 bereikbaar en zorgt dat de alarmsignalen (indien nodig) direct worden opgevolgd. VHD richt zich als particuliere alarmcentrale op inbraakmeldingen, brandmeldingen, mobiele track en trace, videomonitoring en (personen)alarmering. Opdrachtgevers zijn o.a. installatiebedrijven, leveranciers, bedrijvenparken etc..
 
Het Ministerie van Justitie en Veiligheid stelt hoge eisen aan particuliere alarmcentrales. Zo moeten de centrales hermetisch afgesloten kunnen worden en is het glas kogelwerend. Verder bestaat de ruimte uit brandwerende gipsplaten en zitten er in alle lucht- aan en afvoerleidingen roosters om binnensluipen te voorkomen. In de ruimte zit je dus geheel veilig. Met de verbouwing aan de Keulenstraat 6 is dit allemaal gerealiseerd en is de particuliere alarmcentrale inmiddels in gebruik.

Wil je meer weten over dit dynamische bedrijf kijk dan http://www.vhd.nl/